تعطیلی 4 واحد عرضه قلیان در فیروزآباد
.
کارشناس مسوول
بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد از تعطیلی چهار واحد عرضه قلیان در طرح
بازدید ضربتی بازرسان بهداشت محیط این
شبکه با همکاری اداره اماکن عمومی و اتاق اصناف شهرستان خبر داد.
به گزارش روابط
عمومی شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد، مهندس «سلطانعلی هوشیار» گفت: این طرح در
راستای اجرای قانون جامع کنترل دخانیات و ممنوعیت عرضه مواد دخانی از جمله قلیان
در اماکن عمومی، اجرا شد.
او
هدف از اجرای این طرح را پیشگیری از عرضه و مصرف دخانیات در اماکن عمومی و همچنین
حذف تدریجی مراکز عرضه قلیان عنوان کرد و ادامه داد: گسترش مصرف دخانیات، موجب
ایجاد آسیب های اجتماعی در قشر جوان و نوجوان شده و پیامدهای زیانباری برای بهداشت
عمومی در بر دارد.
مهندس
هوشیار با اعلام اینکه واحدهای صنفی مانند چایخانه ها، قهوه خانه ها و رستوران
ها، هیچ گونه مجوزی برای عرضه قلیان ندارند، هشدار داد: چنانچه هر واحد صنفی اقدام
به عرضه قلیان کند، برابر قانون با آن صنف برخورد و از ادامه فعالیت آن، جلوگیری
می شود.
او تاکید کرد: به طور اساسی این موضوع
باید آسیب شناسی شده و با همکاری نهادهای ذیربط، برای کاهش آسیب در جامعه می توان
با کمک آموزش نسل نوجوان و جوان و همچینین عرضه نکردن مواد دخانی در جامعه اقدام کرد.
این مسوول
واحد بهداشت محیط با این توضیح که مطابق قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با
دخانیات، عرضه و مصرف هرگونه مواد دخانی در اماکن عمومی ممنوع است و با متخلفان
برخورد قضایی می شود، ادامه داد: مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی مانند رستوران ها
نیز، باید همه مفاد آیین نامه اجرایی قانون ماده 13 مواد خوردنی، آشامیدنی از جمله بهداشت فردی، لوازم و ابزار کار
و شرایط ساختمانی را رعایت کنند.
مهندس هوشیار، آگاهی دادن در مورد پیامدهای مصرف مواد دخانی به نسل
نوجوان و جوان را از سوی خانواده ها ضروری دانست و با اشاره به این موضوع که اجرای
این طرح ها به صورت مستمر ادامه دارد، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه
تخلف بهداشتی، مراتب را به کارشناسان سامانه تلفنی 190 اعلام کرده تا اقدامات قانونی در کمترین زمان انجام شود./103
پایان خبر
نظر دهید